Om meg

Navn: Charlotte Eriksen
Utdannelse: Fysioterapeut, Personlig Trener og Volleyballtrener NVBF
Hobby: Volleyball, styrketrening, tur, ernæring, baking og matlaging

Erfaring:
Jeg har ganske variert og god erfaring som fysioterapeut !

Privat praksis: Stor variasjon i pasientene. Har behandlet både barn og eldre. Store deler av pasientene har muskel- og skjelettplager, men også en del idrettskader og kroniske tilstander. Ved siden av pasienter i fysikalsk behandling har jeg også hatt pasienter som vil legge om livsstilen sin. Jeg har samarbeidet med fastleger, NAV og arbeidsplasser med tanke på sykemelding, tilpasning på arbeidsplass og ergonomi. I privat sektor har jeg hatt godt samarbeid med private sykehus og har derfor hatt mange post-operasjonspasienter.

Kommunal sektor: Har lang erfaring fra sykehjem både før og etter utdannelsen.
I kommunen (som fysioterapeut) har jeg vært ansvarlig for å følge opp barn og ungdom med familier som har overvekt eller fedme. Barna og ungdommene har fått kostholdsveiledning i tillegg til trening (en til en eller gruppetrening). I kommunen laget jeg en E-book som samler nasjonale kostråd og informasjon fra helsedirektoratet. Disse ble trykket opp og gitt til familiene som veiledning.
Videre har jeg fulgt opp eldre med hjemmetrening, hatt eldretrim, utarbeidet funksjons-rapporter og samarbeidet med hjemmesykepleien om tiltak. Jeg har hatt faste treninger med voksne som har kroniske lidelser og vært med på å utrede pasienter sammen med fastlege. I kommunen har jeg også hatt pasienter med muskel- og skjelettlidelser i alle aldre.

Volleyball: Jeg har spilt volleball siden 2003 og har vært trener siden 2005. I senere år har jeg tatt volleyballutdanning og er i tillegg til å være trener for egne klubblag også trener for Hordaland sitt regionlag på jentesiden. Ellers er jeg engasjert i volleyballmiljøet og sitter i styret i Hordaland volleyballregion. Jeg følger opp mange av spillerne med treningsprogram, noe behandling og taping/førstehjelp. Jeg er også ansvarlig for all oppvarming/styrketrening og mobilitetsøvelser for volleyballagene i klubben og prøver å minimere skadene vi har.